keskiviikko 2. tammikuuta 2019

Katse taakse vuoteen 2018

Olen yleensä kirjoittanut "Katse taakse vuoteen X" tekstin blogiin vuoden alussa.  Se on ollut hyvä tapa käydä läpi edellisen vuoden tapahtumia ja pohtia uutta, tulevaa vuotta. Joskus olen myös liittänyt tähän kuvia vuoden kohokohdista.

Aloin käymään läpi vuoden 2018 kuvia ja mietin mitä niistä haluaisin tähän postaukseen valita. Tehtävä tuntui mahdottomalta, tapahtumia oli liikaa, eivätkä ne ehkä kuvastaneet vuoden todellisia tapahtumia. Kaikkea en julkiseen blogiin tietenkään tule jakamaan, mutta tiettyjä tunteita haluan kuitenkin jakaa myös teidän kanssa.

Talvi 2018 koostui laskettelusta ja työreissuista. Talvi oli pitkä ja kylmä myös Sveitsissä, mutta pääsin säännöllisesti myös talvea pakoon, ensin vuoden alussa Sri Lankan surffimatkalla, ja sen jälkeen työmatkoilla Floridassa, Italiassa ja Uudessa-Seelannissa. Uusia laskettelukeskuksia tuli myös testattua, joista oma suosikki oli St. Moritz. Sain myös lasku- ja muuta seuraa Suomen vierailijoista, joista olen aina kiitollinen.

Keväällä loppunut väliaikainen tiiminvetäjätyö oli raskas mutta antoisa, ja olen edelleen sitä mieltä että oman mukavuusalueen ulkopuolelle heittäytyminen kannattaa aika ajoin. Muuten työt ovat rullanneet mukavasti, viisi vuotta on jo tullut täyteen nykyisessä työpaikassa ja olen edelleen todella tyytyväinen yrityksen tarjoamiin mahdollisuuksiin ja yrityskulttuuriin. Syksyllä jatkoin myös opiskeluja IMD:llä, kun sain suoritettua EMBA:n kakkosvaiheen.

Kesä tuli vietettyä Suomessa ja jotenkin tuntuu kuin vasta silloin olisin kunnolla herännyt eloon. Ymmärsin kuinka paljon olin vaatinut itseltäni talvella ja kuinka väsynyt ja varmaan myös masentunut olin ollut. Joskus näitä vaiheita tulee ja ne on käytävä läpi. Kesällä löysin jonkinlaisen tasapainon arvostamieni terveellisten elämäntapojen ja hauskanpidon välillä. Treenasin TFW:llä ja sain siitä takaisin liikunnan ilon. Nautin Helsingin sosiaalisesta puolesta, ja arvostin todella paljon kaikkia niitä ihmisiä joita ovat minua lähellä Suomessa. Voin nyt sanoa että minulla on toinen elämä Suomessa, johon voisin hypätä takaisin milloin vain. Se tuo turvallisuutta ulkomailla asuvalle.

Syksyllä oli kuitenkin aika palata Sveitsiin, jonka jälkeen lähdin parin kuukauden reisuun. Matkustelin yksin ympäri Kaakkois-Aasiaa, unelma josta olin haaveillut jo vuosikymmeniä totetutui vihdoin. En toivonut matkaltani mitään erikoista, en paennut mitään arjessa ahdistavaa, halusin vain kokea vapauden jota päämäärätön matkustaminen tuo. Matka oli upea kokemus, sain siitä paljon enemmän irti kuin olisin voinut uskoa. Päällimmäisenä kiitollisuuden tunne siitä että minulla on mahdollisuus tehdä jotain sellaista, mutta myös uudet ystävät, uudet harrastukset sekä itsensä arvostaminen ja itsensä kanssa viihtyminen.

Lähden uuteen vuoteen positiivisin mielin. Uskon että se työ jota olen tehnyt viime vuonna itseni kanssa on tuottanut jotain tulosta, ainakin nyt on helpompi ja kevyempi olla. Toivon myös tulevalta vuodelta tasapainoa terveellisen arjen ja hauskanpidon välille, läheisten ihmisten kanssa olemista, mutta myös oman mielen tyyneyttä.

Hyvää uutta vuotta 2019 kaikille lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti