perjantai 7. elokuuta 2015

Työmatkalla Turkissa












Lomat ovat nyt virallisesti ohi tältä erää, onneksi niitä lomapäiviä jäi vielä mukavasti säästöön syksyä varten ja muutama pidennetty viikonloppureissu on jo varattuna. Lomalta paluu on aina raskasta, varsinkin kun on ollut kaksi viikkoa poissa. Viimeisenä lomapäivänä tajusin kuinka paljon asioita minulla on tekemättä ja päätin lähteä töihin. 

Tällä viikolla olin työmatkalla Turkissa. Lensin ensin Izmirin kaupunkiin, josta lähdimme autolla kiertelemään länsi-Turkkia, päätyen Istanbuliin. Olin katsovinani ennen lähtöä että Izmir on sellainen pienehkö lomakaupunki rannikolla, mutta todellisuus oli jotain aivan muuta. Kyseessä on laajalle levinnyt suurkaupunki jossa on n. 3 miljoonaa asukasta. Täällä on kesäisin todella kuuma, edellisellä viikolla oli ollut 48 astetta, siis 48! Nyt oli onneksi vain 36, ja hotellissa oli ilmastointi.

Työmatkan ollessa kyseessä en juuri ehtinyt mitään järkevää nähdä tai kuvata. Autolla kiertäessämme pysähdyimme välillä moskeijan eteen jotta uskovaiset pääsivät rukoilemaan. Ei väliä oliko kiire asiakkaan luo tai lentokentälle, rukoilemiseen löytyy aina aikaa. Ruoka oli hyvää, pääasiassa shish-vartaita (lihavartaita) ja leipää. Itse en syö leipää, joten minun ruokavalioni oli pääasiassa lihavartaita. Vaikka ruoka vaikutti hyvälaatuiselta, on minulla ollut jo pari päivää vatsa kipeänä. Bateerikanta on vain niin erilainen näissä maissa ettei minun herkkä vatsani kestä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti