sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Työreissu Pariisiin: kokkauskurssilla




Suomesta lähdin aikaisella aamulennolla suoraan Pariisiin työmatkalle. Tämä oli vuoden tärkein kokous minun osaltani, ja olin valmistellut sitä parin kuukauden ajan. Kokous järjestettiin viime vuonna Rio de Janeirossa, ja sitä edellisenä vuonna Aruballa. Näihin kohteisiin nähden Pariisi tuntui melko vaatimattomalta kohteelta, mutta olin silti tyytyväinen etten tällä kertaa joutunut lentämään 12 tuntia pelkästään työkokousta varten. Ohjelma näissä on usein niin tiukka, ettei vapaa-aikaa kuitenkaan ole. Niin myös tällä kertaa.

Majoituimme Pariisin keskustassa sijaitsevaan hotelliin, jossa myös itse kokoukset pidettiin. Kokoushuone oli todella pieni, ja ehkä juuri sen vuoksi ohjelma tuntui raskaalta. Olin kolmen päivän kokoustamisen jälkeen niin väsynyt että nukahdin paluulennolla keskipenkillä itkevän lapsen vieressä. Epäilin jo että minussa olisi jotain vikaa, vähintään rautapuutosta, mutta nukuttuani muutaman kunnollisen yön kotona olo oli jälleen normaali.

Viikon kohokohta oli kokkauskurssi. Suuren ryhmän vuoksi olimme loppujen lopuksi lähinnä sivustakatsojia, mutta oli kuitenkin mielenkiintoista seurata ammattikokin touhuja. Minun vastuullani oli kalojen paisto, joka onnistui hyvin. Opin että voi laitetaan ruokaan aina viimeisenä, ja sen lisäämisen jälkeen ruoka otetaan pois levyltä ettei voi kärähdä.

Tällä kertaa shoppailuun ei ollut aikaa, kokkauskurssi oli ainoa hotellilta poistuminen kolmen päivän aikana. Ehkä pitää palata keväällä tai viimeistään ensi syksynä lomamatkalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti