maanantai 16. kesäkuuta 2014

Juhannussäät kohdilleen, kiitos!

Huh hellettä! Sitä on riittänyt Keski- ja Etelä-Euroopassa viime aikoina, ainakin sielläpäin missä minä olen liikkunut. Bernissä oli viikko sitten 36 astetta, Ranskassa joka päivä noin 38. Suorastaan tukahduttavan kuuma. Bernissä tosin lämpötilat ovat jo laskeneet alle 30, joka on ihan sopiva ainakin minulle.

Mutta mitä ihmettä on tapahtunut Suomen kesälle? Katselen juhannusennustetta kauhunsekaisin tuntein..13 astetta?? Toivottavasti tässä on tapahtunut jokin virhe! Täältä tullaan nimittäin jälleen huomenna Suomen kesän pääjuhlaa viettämään, eikä tilauksessa todellakaan olleet tuollaiset kelit joita nyt povataan.

Juhannus on aina ollut minulle tärkeä juhla. Se on vähän niin kuin kesän alku, ja siitä pystyy yleensä viikoissa laskemaan kuinka kauan on lomaan, ellei loma ala heti juhannuksen jälkeen. Ja ennen juhannusta on kiva laskea kuinka monta viikkoa on juhannukseen.

Joten oli sitten säät, paikka, seura ja muut mitkä hyvänsä, niin minä vietän ainakin juhannusta jälleen tänä vuonna täysillä nauttien!

1 kommentti:

  1. Suomessa juhannusta pitääkin juhlia SISU:lla! Suomen kesään ei ole voinut koskaan luottaa. Juhannuksena ei yleensä ole ollut koskaan hyvä sää..muutaman kerran on ollut yli 20astetta ja aurinko hyvällä tuurilla vähän pilkohdellut. Yleensä on satanut vettä ellei ole ollut saaristossa.. Houstoniin on luvattu juhannukseksi +34 astetta :-), onneksi olen nyt täällä enkä Suomessa. Hyvää juhannusta kaikille!

    VastaaPoista