sunnuntai 28. lokakuuta 2018

Jatkoa EMBA opiskeluille

Olen viettänyt viimeiset viisi viikkoa enemmän tai vähemmän opiskelujen parissa. Aloitin EMBA (Executive Master of Business Administration) tutkinnon suorittamisen Lausannessa sijaitsevassa IMD:ssä puolitoista vuotta sitten, jolloin vietin kolme viikkoa yhtäjaksoisesti koululla. Ajatuksena oli lähteä suorittamaan seuraavaa EMBA:aan johtavaa modulia heti seuraavana syksynä, mutta koska meidän työpaikan tiimistä niin moni oli juuri suorittamassa MBA:a, meillä ei ollut budjettia minun koulun jatkamiselle. Odottelin siis vuoden päivät, ja nyt oli vihdoin minun vuoroni jatkaa opiskeluja.

Tämä toinen moduli on viiden viikon etäopiskeluna suoritettava jakso, jonka nimi on AMC (Advanced Management Concepts). Tässä modulissa on neljä eri aihepiiriä: strategia, talous, kriittinen ajattelu ja päätöksenteko sekä markkinointi. Markkinointi ja strategia ovat minulle työn puolesta tuttuja, mutta talous ja etenkin kriittinen ajattelu olivat melko uusia. Kaikki aiheet ovat olleet todella mielenkiintoisia ja minulla on ollut opiskeluintoa enemmän kuin olisin voinut ikinä toivoa. Aikaa kouluun on kulunut n. 20-30 tuntia viikossa, normaalin työn lisäksi. Tänä viikonloppuna meillä on lopputentit, jotka koostuvat esseiden kirjoittamisesta, laskutehtävistä ja skype haastatteluista. Näiden tenttien perusteella päätetään ketkä pääsevät jatkoon, suorittamaan viimeistä 15 kk kestävää modulia. Haluaisin mielelläni jatkaa koulua ensi keväänä ja suorittaa tämän tutkinnon loppuun, joten pidättehän peukkuja puolestani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti