sunnuntai 8. lokakuuta 2017

Työmatkalla Tartussa






Suomeen tuloni syy oli pääasiassa työmatka Viroon. Tätä blogia kirjoittaessani tajusin että en ole käynyt Virossa sen jälkeen kuin muutin Sveitsiin, yli kolmeen vuoteen! Matkustin ennen usein Virossa työasioissa, ja niiltä ajoilta minulla onkin hyvä ystävä lähellä Tallinnaa. Ilmoitinkin hänelle tulostani, ja kävin moikkaamassa häntä heti kun pääsin Tallinnaan. Hänelle oli kolmen vuoden aikana syntynyt kaksi lasta. Juttua riitti enemmän kuin mitä aikaa oli, häntä täytyy ehdottomasti käydä useammin katsomassa! 

Matka jatkui autolla Tartuun, jossa yövyimme pari yötä työkollegoiden kanssa. Minä olin mukana enemmän seuraneitinä ja uutta oppimassa, kollegani pitivät seminaarit. Joskus näinkin päin, useimmiten tuntuu siltä että minä olen se ainainen esiintyjä. 

Iltaisin kävimme erittäin hyvissä ravintoloissa syömässä. Jopa Tartusta löytyy parempia ravintoloita kuin Bernistä. Ja hinnat ovat 1/5 Sveitsin hinnoista. 

Minulla oli ennakkoluuloni tätä matkaa kohti, en kauheasti odottanut tätä reissua. Yritin kuitenkin suhtautua matkaan positiivisesti, jokaisesta hetkestä nauttien. Ja lopputulokseni oli yksi parhaimpia reissuja mitä minulla on pitkään aikaan ollut. Seura oli mukavaa, ruoka hyvää ja matkan pituus oli juuri sopivat kolme päivää. 

Tallinnasta tulin jälleen lautalla takaisin Suomeen. Näin vielä muutaman kaverin illalla ja aamulla otin lennon takaisin Zürichiin. Sveitsissä on vielä jokseenkin kesäistä, ja lämpötilat pysyttelevät n. 20 asteessa. Tähän vuodenaikaan sen Keski-Eurooppalaisen pidemmän kesän huomaa kaikkein parhaiten. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti